En vanlig Svensson

Jobbar för en bättre miljö, fler företag och ett ökat engagemang i det civila samhället. Jag vill gärna vara din röst i stort som smått – Så hör gärna av dig!

fredag 14 november 2008

Träff på Måndag den 17/11

Då antalet människor som vill engagera sig i Lys och hennes dotter växer för varje dag som går samt att det börjar bli svårt att organisera antalet personer så att vi gör ett effektfullt och smart arbete.

Då har Kommunalrådet Eva Tjärnström, elevrådsordföranden Jens LE´strade och undertecknad kommit fram till att vi behöver träffas. Alla vi som är engagerade i detta.

Datum Måndag den 17 november
Tid Kl. 13.30
Plats Rådhuset, Kommunfullmäktige salen

Det vi kan konstatera är att vi behöver göra upp arbetsuppgifterna mellan oss. Vem gör vad.
Pengainsamling, Namninsamling, manifestation, påverkan gentemot politiker och migrationsverket, samt informerar oss i vad som behövs för att få Lyss och Jessica tillbaka till Sverige.

Jag har idag träffat SFI:are på cfl och pratat om detta, vilka naturligtvis är väldigt engagerade. Jag har träffat kompisar och en mentor till Lyss som brinner för frågan.
Jag kommer förhoppningsvis under dagen etablera en kontakt med en person, som vet hur Lys och Jessica mår. Om det rapporterar jag så fort jag vet något.

I övrigt hälsar jag organisationer och privatpersoner välkomna på mötet nu på måndag.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Magnus,

Är jag inte ute på körning så kommer jag på måndag och stannar och lyssnar så länge jag kan. Hoppas detta är ok. Frågan är principiellt oerhört viktigt och kan få en viss vägledande effekt.

En liten fågel har också viskat i aftonbladets öra och kommer också att viska i expressens öra. Det får aldrig bli tyst om sådana här vansinnigheter.

Kalle Khalidy

Anonym sa...

Hej
Jag håller med Kalle, sådant här ska INTE tystas ner.
Man känner sig så jävla maktlös.

Rosie

martin sa...

Hej Magnus!
Ska försöka komma ifrån jobbet för att kunna vara med. Detta är så fel som det kan bli.
Martin Ayres

Rosie sa...

Hej
Läste precis en artikel om Lys i aftonbladet.
Läs den här:http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3777544.ab

Rosie

Magnus Svensson sa...

Hej
Bra artikel i Aftonbladet.

Om ni kommer på måndag så får ni gärna nu skriva till mig

magnus.svensson@centerpartiet.se

med tanken på den artikeln och på det som stor i Söderhamnskuriren idag, om en pröva asylskället på nytt om de kommer till alndet sporrar rejällt.