En vanlig Svensson

Jobbar för en bättre miljö, fler företag och ett ökat engagemang i det civila samhället. Jag vill gärna vara din röst i stort som smått – Så hör gärna av dig!

torsdag 20 november 2008

Lys och Jessica

Det händer hela tiden massor av planering och en massa aktiviteter för att få hem Lys och Jessica. Det är utställning och tal på staffansgymnasiet under lördagen, det är demonstration under lördagen. Folk samlar in pengar så att någon kan åka ner och hämta hem dem. Man planerar hur man skall göra med mottaganden när dom kommer hem. Namnlistorna fylls på och det görs namninsamlingar i fler kommuner än i Söderhamn har jag fått sms om.

Det kan konstateras när man som jag oftast sitter i möten att sms är otroligt värdefullt när man vill göra två saker samtidigt.

En egen hemsida har startas upp, http://lys-och-jessica.info.se/ så nu kommer mycket av informationen om operation få hem Lys och Jessica att finnas på den sidan. En av anledningarna till det är att det blir en partipolitisk obunden sida, då man kan konstatera att min blogg är långt ifrån partipolitiks obunden. Den andra delen är att det är lättare att skapa en lättläst layout på en hemsida, det går att ha mer funktioner. För att hemsidan har kommit till vill jag tacka Linus E. Ohlsson, som tog tag i frågan direkt jag frågade honom och ett par timmar senare var sidan klar.

1 kommentar:

Linus E. Ohlson sa...

Ingen orsak =) Håller med om att det blir lättare att hitta och läsa all info.

Kämpa på alla!