En vanlig Svensson

Jobbar för en bättre miljö, fler företag och ett ökat engagemang i det civila samhället. Jag vill gärna vara din röst i stort som smått – Så hör gärna av dig!

tisdag 18 november 2008

Både bild och musik Esteterna jobbar snabbt

Idag har Esteterna på staffansgymnasiet hört av sig. Efter det mycket lyckade mötet igår för att få hem Lys och Jessica så har både bild och musik Esteterna gått tillbaka och jobbat stenhårt för att få till arrangemang.

Det sista jag hörde ikväll var att bild esteterna planerar att ha aulan öppen på lördag, då staffangymnasiet har sin öppna dag för allmänhet och speciellt de som går i åk 9 i Söderhamns Kommun. Det för att göra något kring kriget i Kongo och då speciellt för Lys och Jessica. Jag har fått frågan om jag vill komma och prata, men inget bestämt.

Även musik esteterna planerar att genomföra en stödkonsert på onsdag kväll nästa vecka. Där en inramning av musik och tal om mänskliga rättigheter sätts i Focus. Skall prata med deras lärare imorgon för att få mer information.

Men vilket genuint engagemang. Det är därför det behövs ungdomar som engagerar sig. Det blir handling. Mycket bra! Jag applåderar initiativkraften.

Inga kommentarer: