En vanlig Svensson

Jobbar för en bättre miljö, fler företag och ett ökat engagemang i det civila samhället. Jag vill gärna vara din röst i stort som smått – Så hör gärna av dig!

onsdag 12 november 2008

Möjlig förstärkning av FN-styrkan i Kongo

Efter många samtal och många mail, både från privatpersoner och en del media angående det inlägg jag igår kväll gjorde angående den 19 åriga mamman Lys och hennes 4 åriga dotter Jessica. Där de båda har utvisats till Kongo-Kinshasa. Så har jag även fått några värdefulla personer som har stöttat mig i detta. Magnus Andersson, förbundsordförande i CUF är en, hans blogg ligger här

Ser även på DN att de skriver om att FN:s säkerhetsråd för samtal om att förstärka den redan idag 17 000 man stora FN styrkan med ytterligare 3000 FN soldater.

Ditt har Sverige och migrationsverket alltså utvisat en ung mor och hennes dotter. Jag är arg så jag kokar. Har också svårt att hitta ord på min ilska, men så här får det inte gå till.

En fråga; är det någon som vet hur många som utvisats från Sverige till Kongo-Kinshasa i år?

Inga kommentarer: