En vanlig Svensson

Jobbar för en bättre miljö, fler företag och ett ökat engagemang i det civila samhället. Jag vill gärna vara din röst i stort som smått – Så hör gärna av dig!

söndag 23 november 2008

Nya Politiker – tack!!

Jag vill ha dig. Du som är intresserad av samhällsutveckling och tror på Söderhamn. Jag tittar på den samlade åldersfördelningen för samtliga partier i Söderhamns kommunfullmäktige och upptäcker (ingen nya upptäckt) att det förmodligen kommer att vara ett gäng som kliver av det uppdraget av en eller annan anledning till valet 2010. Detsamma gäller för nämnderna och bolagen.

Du behövs!
Även om du aldrig varit politisk aktiv tidigare, så är jag säker på att du har en åsikt om hur Söderhamn som kommun borde utvecklas. Vare sig det gäller skolan, vården, vägarna, miljön eller det sociala frågorna. Min demokratiska grundtes är att alla vill vara delaktiga och att Du har en åsikt som är viktig för utvecklingen.

Jag tycker du skall vänd dig till Centerpartiet
när du bestämt dig för att ta på dig ett förtroendeuppdrag för att du vill vara med och påverka. Så hoppas jag att du även väljer Centerpartiet som din plattform att bedriva politik utifrån.
* Vi är ett parti som tror på individens val, att vare sig du är ung eller gammal kan du fatta livsavgörande frågor för dig själv
* Vi är ett parti som tycker att företagsutveckling är viktigt för tillväxt
* Vi är ett parti som är öppet i vår organisation och har högt till tak, alla åsikter får och skall ventileras
* Vi är ett parti som alltid jobbat för att säkerställa vår gemensamma miljö, (faktiskt det första partiet i världen med en miljö motion i en riksdag)

Hör av dig till mig!
Det finns få saker som skulle göra mig så glad som att Du hörde av dig till mig och sa ” Jag vill engagera mig politisk och jag vill bli medlem i Centerpartiet”. Jag skulle välkomna dig varmt och gratulera till ett bra val. Så tveka inte att ringa eller maila mig.

Inga kommentarer: