En vanlig Svensson

Jobbar för en bättre miljö, fler företag och ett ökat engagemang i det civila samhället. Jag vill gärna vara din röst i stort som smått – Så hör gärna av dig!

tisdag 14 augusti 2007

Kärnkraften i Olkiluoto – ett bekymmer för Söderhamns Kommun

Som jag skrev i min blogg den 30 maj angående det finska kärnkraftverket som ligger 23 mil ifrån Söderhamn. Så finns det bekymmer med den reaktorn som byggs.

Greenpeace skriver om "Ytterligare förseningar av reaktorbygget i Olkiluoto" och tar upp alla de problem som finns med säkerheten kring reaktorbygget.

Greenpeace påvisar också att informationen är ytterst bräcklig och att både den Svenska och finska allmänheten har rätt till information. Jag kan inte annat än hålla med. Eller hur många har sett ett varnade finger för det bygge som nu sker strax utanför vår kust?

Det stärker även mitt antagande om att Kärnkraften har varit, är och kommer att vara en väldigt dålig energikälla. Något som inte borde byggas utan snarare avvecklas för nya och smarta miljölösningar som även de skapar energi.

Inga kommentarer: