En vanlig Svensson

Jobbar för en bättre miljö, fler företag och ett ökat engagemang i det civila samhället. Jag vill gärna vara din röst i stort som smått – Så hör gärna av dig!

onsdag 8 augusti 2007

Kretsmöte på Trollharen igår

Igår var då det första mötet med Centerpartiet i Söderhamn efter sommaren. Vi var ca 35 st närvarande, vilket jag tycker var bra med tanken på den enorma sol som var över kommunen igår.

Vi höll till ute på Trollharens Fiskeläger som är ett gamalt fiskeläger med en enormt god mat. Det var Lars-olov Flodberg som berättade om livet som fiskare och utvecklingen som han såg den.

Jag föredrog kort vad som hänt i kommunen under sommaren samt att jag delgav kommunstyrelse dagordningen för imorgon (torsdag). Ja, det vare en riktigt trevlig kväll med hyfsat många Centerpartiseter från Söderhamns Kommun.

Innan vi slutade så lyfte även Sven-Åke W upp frågan om en Båtkryssning med Centerpartiet i kommunen någon gång i mitten slutet av september. Han fick bra respons, så en resa blir det nog. Ring till mig eller Sven-Åke om ni vill veta mer.

Ett tips är även att ni åker ut till Trollharen. Vilket ställe.
Finns även ett vandrarhem i närheten, Granöstugan ifall man vill stanna och sova över.
Jag kan nästan garantera att stress och jäkt rinner av en på detta ställe.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det var ett bra tips på utflyktsmål! Var mer exakt ligger stället? Ifall man har vägarna förbi blir det absolut ett stopp där!

//ninni

Magnus Svensson sa...

""Ligger efter kustvägen mellan Axmarby och Ljusne vid Granön. Här kan du köpa havets alla läckerheter, rökt och gravad fisk, sotare, böcling, olika strömmingsinläggningar, pepparlax och mycket annat. Ta gärna med kaffekorgen och sitt en stund i det gamla fiskeläget…""
http://www.jungfrukusten.se/

Åk från Söderhamn, mot ljusne och fortsätt långt, långt..