En vanlig Svensson

Jobbar för en bättre miljö, fler företag och ett ökat engagemang i det civila samhället. Jag vill gärna vara din röst i stort som smått – Så hör gärna av dig!

fredag 31 augusti 2007

Maud Olofsson - Följ mig, kvinnor!

I gårdagens aftonbladet skrv Maud Olofsson debattartikeln " Följ mig, kvinnor! " länk HÄR

Så här står det inledningsvis...
"Maud Olofsson visar sin väg mot ökad frihet och jämställdhet
Jag är feminist. För mig innebär det dels att skapa lika villkor för kvinnor och män men också att skapa maximal frihet för kvinnor i dagens Sverige.
Alltför länge har feminismen definierats av vänsterns kvinnor som Gudrun Schyman och Mona Sahlin. Det har varit mycket ord och lite verkstad. Många demonstrationståg, lite handling och framför allt fel åtgärder. "

Jag blev så glad att Maud nu med krafttag via först och främst artikeln och sedan i handling kommer att jobba för att alla människor skall betraktas likvärdigt. inte efter kön.

Det är vi alla vinnare på. Så feminister och mänskliga rättighetskämpar. Centerpartiet är ert alternativ.

Läs även Maud:s inledningsanförande på http://www.centerpartiet.se/defaultnormal.aspx?id=54201 Nu kör hon järnet. skoj!

Inga kommentarer: