En vanlig Svensson

Jobbar för en bättre miljö, fler företag och ett ökat engagemang i det civila samhället. Jag vill gärna vara din röst i stort som smått – Så hör gärna av dig!

torsdag 16 augusti 2007

Debatt med Agneta Grehn ( V ) om Vårdnadsbidraget

I dagens Söderhamns kuriren så angriper Agneta Grehn lokal företrädare för vänsterpartiet i Söderhamn mig och en motion som jag lämnat till Kommunfullmäktige i Söderhamn om Vårdnadsbidraget. Hennes artikel hittar ni Här

Hon gör det utifrån att Barn- och ungdomsnämnden idag skall ta upp ärendet på bordet. Har nu fått tag på BUN:s ordförande Sven-Erik Lindestam och fått reda på att motionen avslogs med siffrorna 6 röster mot 5. Vilket måste anses mycket tråkigt utifrån ett valfrihetsperspektiv.

Jag tror att det som röstade för avslag och motionen och insändarskribenten Grehn har missförstått motionen. Då den syftar till att ge föräldrar mer makt över sina barns uppväxt.

Jag kommer att svara på artikeln och lägger då ut den här på bloggen.

1 kommentar:

Rasmus Ling sa...

Varför inte gå på miljöpartiets förslag? Bidrag för småbarnsföräldrar att gå ner i arbetstid, men utan att vara helt lediga. Kan dessutom utnyttjas av båda föräldrarna.

Bättre ur barnens synpunkt, bättre ur jämställdhetssynpunkt, och bättre ekonomiskt.