En vanlig Svensson

Jobbar för en bättre miljö, fler företag och ett ökat engagemang i det civila samhället. Jag vill gärna vara din röst i stort som smått – Så hör gärna av dig!

fredag 10 augusti 2007

Svar på insändare angående Florsjön

På insändarsidorna i dagens Söderhamns kuriren så finns det en Insändare som är ställd till mig angående " Vem ansvarar för Florsjön"

I Samma tidning idag så är det en artikel på ämnet "Gör något åt florsjön Nu"

Jag har valt att svara på detta med en kort insändare och återkomma senare med en längre artikel beroende på vad man finner som problem med algblomningen i Florsjön.
****
Insändare / Replik på "Vem ansvarar för florsjön"

Svar till B Engström, Kilnäset 549 insändaren den 10 augusti 2007 Angående "Vem ansvarar för Florsjön"

De svar du efterlyser kommer att tas upp på Kultur- och samhällsutvecklingsnämndens ordförandeberedning den 13 augusti. Från min sida finns inga hemligheter, det som kommer fram i undersökningarna/utredningarna kring varför det finns algblomning i Florsjön kommer att vara offentligt .

Jag har även för avsikt att hålla i ett möte någonstans i Mo för att informera om läget, så snart jag och kommunen har mer på fötterna.

Jag hävdar dock fortfarande att vi alla bär ett ansvar för miljön.

Magnus Svensson ( C )
Kommunfullmäktigeledamot i Söderhamns Kommun
Ordförande i Ekokommunrådet i Söderhamns Kommun

Inga kommentarer: