En vanlig Svensson

Jobbar för en bättre miljö, fler företag och ett ökat engagemang i det civila samhället. Jag vill gärna vara din röst i stort som smått – Så hör gärna av dig!

torsdag 30 augusti 2007

30km/h vid Busshållsplatser

Pressmeddelande
29 augusti 2007, Näringsdepartementet
Åsa Torstensson inviger försök med 30km/h vid busshållplats

Imorgon, torsdagen den 30 augusti, inviger infrastrukturminister Åsa Torstensson försöksverksamhet med hastighetsgränsen 30 km/h vid busshållplatser i Linköping.
Vid invigningen deltar även Hans Rode, Vägverket och Björn-Eric Boberg, Linköpings kommun.
Välkomna!

- Detta skulle jag kunna tänka mig i Söderhamn. Säkra upp områdena kring de platser där man som gångtrafikant ständigt känner oro och när man som bilist funderar om det kommer någon ut springande...

Jag skulle förövrigt kunna tänka mig att tillämpa de nya hastighets skyltarna också. Varför inte ha 40 på Kungsgatan??

Detta tål att tänkas på. Bättre för miljön.. bättre för trafiksäkerheten..

Inga kommentarer: