En vanlig Svensson

Jobbar för en bättre miljö, fler företag och ett ökat engagemang i det civila samhället. Jag vill gärna vara din röst i stort som smått – Så hör gärna av dig!

fredag 6 juli 2007

Östersjön - Något måste göras nu

Fick ett PM i min mail angående en pressträff som är idag fredag på Rosenbad angående de internationella förhandlingarna kring Östersjön.

Det känns för mig som att det måste går från förhandlingar till aktivt jobbande. Torsken dör, giftalgerna blir fler och fler. Som vanlig individ känner man av det genom att man inte kan bada på lika många ställen som förut eller att fisk blir dyrare att köpa i affären. I alla fall om man vill ha den någorlunda lokalupptagen - för att slippa långa transporter.

Jag litar på miljöministern och skall med spänning följa morgondagens resultat, det borde även fler än jag göra.

Så här såg mailet ut..

Pressmeddelande
5 juli 2007
Miljödepartementet
Inbjudan till pressträff

Svenska satsningar i de internationella förhandlingarna om Östersjön

Miljöminister Andreas Carlgren presenterar i morgon Sveriges satsningar i de internationella förhandlingarna för att förbättra Östersjöns miljö.

Medtag presslegitimation

Tid och plats:
Tid: Fredag 6 juli 2007, kl. 10.00
Plats: Lilla Pressrummet, Rosenbad

Inga kommentarer: