En vanlig Svensson

Jobbar för en bättre miljö, fler företag och ett ökat engagemang i det civila samhället. Jag vill gärna vara din röst i stort som smått – Så hör gärna av dig!

tisdag 10 juli 2007

Almedalen, seminarium - Goda tider för reformer

Den rigida arbetsrätten ställer till det för Sverige. Det anser OECD:s chefekonom Jean-Philippe Cotis som tillsammans med nobelpristagaren i ekonomi, Edmund Phelps, diskuterade tillväxt, strukturreformer och inte minst arbetsrätten på ett välbesökt seminarium i Almedalen.

http://www.svensktnaringsliv.se/fragor/almedalen/article33039.ece?csref=_newsletter_nfsn_2007-07-09

Detta tror jag hade varit riktigt intressant seminarium. Den nya regeringen jobbar i en högkonjuktur för att skapa fler arbeten och i mångt och mycket tror jag att de valt rätt väg. Men det fanns nog ett par guldkorn att hämta i detta seminarium.

När dessa herrar pratar om en reformerad arbetsmarknad, så vet jag inte alltid vad de menar. Det är ändock viktigt att de som är de som producerar på arbetsmarknaden det vill säga arbetarna på golvet eller i tjänsteföretaget/tjänstesekotrn känner en trygghet i sitt arbetsliv, då tror jag att man producerar/gör mer

Inga kommentarer: