En vanlig Svensson

Jobbar för en bättre miljö, fler företag och ett ökat engagemang i det civila samhället. Jag vill gärna vara din röst i stort som smått – Så hör gärna av dig!

onsdag 4 juli 2007

Almedalsveckan

Nästa vecka drar den stora åsikts veckan igång. Alla politiska partier, ungdomsförbund, fackföreningar, företagasorganisationer, föreningar med fler med fler åker över till Gotland för att i media brusset slås för att sin åsikt skall nå fram.

Centerpartiet kommer att ha klimatet och miljön som sin stora grej. Vilket jag tycker är smart och tilltalande. Andreas Carlgren, Sveriges miljöminister tillika Centerpartist kommer naturligtvis att var där. Så den som besöker Gotland under veckan kan gärna hälsa på in hos Centerpartisterna, det är trevligt folk.

Nobelpristagaren Edmund Phelps är Svenskt Näringslivs stora dragplåster när årets åsiktsmässa drar igång i Almedalen nästa vecka. Om jag skulle tagit mig till Almedalen, så är nog det jag helst hade sett och hört.
http://www.svensktnaringsliv.se/

Även en länk till veckans program
http://www.almedalsveckan.se/

Själv tänker jag njuta av livet i Söderhamn. Leka med bannen. Ha tid med Sambon och förhoppningsvis träffa många goda vänner.

Inga kommentarer: