En vanlig Svensson

Jobbar för en bättre miljö, fler företag och ett ökat engagemang i det civila samhället. Jag vill gärna vara din röst i stort som smått – Så hör gärna av dig!

torsdag 26 juli 2007

Gävle-Dala Ang Algblomning

Idag så var jag med i SVT Gävle-Dala Ang Algblomning. Länken finns här
http://www.svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=33557&a=874072&lid=puff_874072&lpos=lasMer

I videoklippet ser man även att jag spart ut både skäggstubb och en del hår.... vill ej ha det kommenterat kring det.

Algerna håller sakta på att försvinna även om det fortfarande är för äckligt för att jag skall ta med mig barnen och åka ditt och bada. Tråkigt på en sådan fin strand.

Viktigaste nu är att hitta problemet och jobba för att förhindra att det blir samma sak nästa år.

Jag är nöjd med inslaget... och hoppas jag blir lika nöjd med den utredning som jag förväntar att jag kommer att få OK av KUS-nämnden att köra igång.

Ni som har information om Algblomning skicka det gärna till magnus.svensson@centerpartiet.se

2 kommentarer:

Rasmus Ling sa...

Ser att du sparat ut skäggstubb och en.. hehe =)

Anonym sa...

Varför vill du inte ha kommentar? Jag tycker du ser jättesnygg ut!!!!! Skäggstubb är inte fel!

Sen är det förståss bra att du engagerar dig i Florsjöns algblomning!

//ninni