En vanlig Svensson

Jobbar för en bättre miljö, fler företag och ett ökat engagemang i det civila samhället. Jag vill gärna vara din röst i stort som smått – Så hör gärna av dig!

tisdag 4 oktober 2011

Skam den som ger sig…

I tävlingen ”Världens modigaste politiker” fick jag ett uppdrag att genomföra ett arrangemna/ en aktivitet där unga och politiker ska skapa en kontaktyta mellan varandra. Mycket lovvärt uppdrag och till en början kändes inte detta som det skulle vara så svårt att fixa…. Men problemen hoppade sig. Jag testade två olika möjligheter tävlingar som bägge gick i sank. Känner en del stress, tycker ju inte om att misslyckas med saker som jag tagit på mig.

Nu är inte ett misslyckande det värsta som kan ske, man lär sig även av dem. Men man blir frustrerad och funderar i andra tankebanor och det var det som hände ikväll…

Skickade en lägesrapport till mina två underbara förändringsagenter ikväll och förklarade läget. Fick positivt gensvar, de kom med förslaget varför inte göra en LAN aktivitet. Så nu är jag taggad till 100% igen.

Då återstår det lite saker att göra. 1. Lära mig vad LAN är, 2. hitta en lämplig lokal, 3. Hitta ett bra datum och slutligen, 5. bjuda in ungdomar och förtroendevalda till denna aktivitet innan den 20:e oktober.

Men som i allt annat här i livet, vare sig det är politik, vardagsliv eller utmaningar skall man aldrig ge upp – skam den som ger sig. Finns det en tänkbar väg eller en nål i en höstack att hitta en lösning på utmaningen då skall man ta den.

När målet är så pass viktigt som att hitta en kontaktyta mellan unga och förtroendevalda så får man ge det där lite extra och ta tag i det ännu en gång. Denna gång skall det lyckas!!

Syns på LAN partyt :-)

Läs mer om tävlingen på bloggen HÄR

Inga kommentarer: