En vanlig Svensson

Jobbar för en bättre miljö, fler företag och ett ökat engagemang i det civila samhället. Jag vill gärna vara din röst i stort som smått – Så hör gärna av dig!

torsdag 13 oktober 2011

Anders W Jonsson – Ny gruppledare för C Riksdagsgrupp




Anders W Jonsson, Centerpartiet i Gävleborgs Riksdagsledamot och Vice partiledare sedan stämman i Åre har valts till ny Gruppordförande för Centerpartiets riksdagsgrupp. Det är ett ypperligt val , Anders är känd i rörelsen och har sedan den öppna processen kring partiledarvalet blivit nationellt känd. Han har ett starkt mänskligt patos, duktig på att organisera och få saker att hända.

Som Centerpartist från Gävleborg och känt Anders från mitten av -90 talet när jag först kom in i partiets distriktsstyrelse på CUF mandat, så har Anders alltid och då menar jag alltid ställt upp. Man har kunnat ringa honom om allt och har han inte haft svaret så har han någon i sitt nättverk som kan hjälpa en med svaret. Fortsätter han på den lojala och stabila vägen (vilket det inte finns någon anledning till att tro att han inte skulle) så kommer Riksdagsgruppens ledamöter att ha en trygg och stabil ledare. Det kommer också förmodligen underlätta för Annie Lööv att hinna vara ute i landet och träffa partimedlemmar och möta nya Centerpartistiska väljare.

Själv känner jag bara glädje över den utnämningen, även om jag förstår att det inte kommer att vara lita enkelt att nå Anders i framtiden :-) Så från mitt Gröna Centerpartistiska hjärta Grattis Anders!!

Läs mer om utnämningen HÄR

Precis som Annie är Anders en flitig användare av det sociala mediet och hans blogg hittar ni HÄR

Inga kommentarer: