En vanlig Svensson

Jobbar för en bättre miljö, fler företag och ett ökat engagemang i det civila samhället. Jag vill gärna vara din röst i stort som smått – Så hör gärna av dig!

onsdag 5 oktober 2011

Isbrytarprojektet

Skrev lite igår om ” Isbrytarprojektet” och om det problem jag hade haft med att klara utmaningen. Skrev också skam den som ger sig. Idag har det givit utdelning att ej ge sig för tidigt. Det kommer att bli ett LAN party på Verkstäderna (plats för ungdomar i Söderhamn) med ungdomar och politiker. Fredag den 14 oktober kl. 1800-2400, sen fortsätter ungdomarna ett gäng timmar till. Kommer att bli oerhört skoj. En av de spännande sakerna är att vi som förtroendevalda kommer att möta ungdomarna på deras hemma arena och förhoppningsvis så kommer det att bryta isen och bra samtal kommer att komma till,

Att få ungdomar till LAN partyt känns som den enklare delen, så ikväll skickade jag detta mail till kommunstyrelsen i Söderhamn. På mindre en 1 timme så är vi nu tre förtroendevalda, då känns det ännu bättre :-)
…..
Hej KS + Ks ersättar,
Skriver till er här för att höra ert intresse om en sak.

Som ni vet så är jag med i tävlingen ”världens modigaste politiker” jag har i den tävlingen fått ett uppdrag av ungdomarna att agera Isbrytare. Det vill säga skapa en mötesplats mellan politiker och unga, på ungas villkor. Skall erkänna att detta inte har varit så enkelt.

MEN nu har det lossnat, efter rätt många samtal med några ungdomar. Jag kommer att hålla i ett LAN party.
Datum; 14 oktober
Tid: 1800-2400
Plats verkstäderna

Ungdomarna kommer att fortsätta även på lördagen och söndagen. Det jag har lovat ungdomarna är att det finns många modiga politiker i kommunen som vill vara med på detta, så kolla i kalendrarna och se om ni har möjlighet.

Jag gjorde även en motprestation mot ungdomarna, det är att vi kommer att ha ett gäng traditionella ”brädspel” där man i lugn och ro kan sitta ner och prata med ungdomarna i deras säkra miljö om hur de ser på kommunen och framtiden. Jag ville skapa plats dör den informella dialogen.

Det jag vet är att det blir många ungdomar och JAG har satt upp det personliga målet att minst 10 förtroendevalda kommer att vara med. Så anmäl er till mig :-)
..

Måste bara återigen Tacka Dalia och Viktor som är de förändringsagenter som jag har bollat med. Men även personalen på verkstäderna har varit otroligt hjälpsam, de är väldigt måna om att hitta kontaktytor mellan unga och politiker. Ungdomslyftet är bra!!

Inga kommentarer: