En vanlig Svensson

Jobbar för en bättre miljö, fler företag och ett ökat engagemang i det civila samhället. Jag vill gärna vara din röst i stort som smått – Så hör gärna av dig!

onsdag 15 april 2009

Stäng parlamentet i Strasbourg

Här kommer en nyhet som var en nyhet för några dagar sedan, men jag tycker den är så klockren att jag bara måste blogga om den.

Lena Ek, Centerpartiets Europaparlamentariker, menar att Europaparlamentets flytt mellan Bryssel och Strasbourg måste stoppas, av både miljömässiga och ekonomiska skäl. Ek har skickat ett brev till president Sarkozy där hon framför detta.

Läs mer på Lena Eks blogg

Läs mer på Politikerbloggen

Hon föreslår även i brevet följande ” Jag föreslår därför att vi gör om parlamentet till ett museum över den europeiska unionens historia och utveckling. På så vis slår vi flera flugor i en smäll.”

Detta tycker jag är ett för bra initiativ av Lena Ek för att inte uppmärksammas.

Jag har även i ett tidigare inlägg skrivit om att jag gärna se Lena Ek som Sveriges näste EU-kommissionär. Det inlägget hittar ni här.

1 kommentar:

Zu-Yon Han sa...

Hej!

Jag arbetar på uppdrag av Cancerfonden och skulle gärna vilja komma i kontakt med dig, angående att Robert Aschberg och Gert Fylking kommer till Söderhamn torsdag den 23:e april. Kontakta mig på zuyon@prontocommunication.se så berättar jag mer.

Mvh,
Zu-Yon Han på uppdrag av Cancerfonden