En vanlig Svensson

Jobbar för en bättre miljö, fler företag och ett ökat engagemang i det civila samhället. Jag vill gärna vara din röst i stort som smått – Så hör gärna av dig!

måndag 20 april 2009

Tälje ridsportcenter – Söderhamns nästa succé ?

På Tälje området finns idag SORF:s stora ridhus. Men privatryttarna planerar att bygga ännu en anläggning. På helahalsingland.se så finns det nu en artikel med Anna Lundgren, ordförande i privatryttarna, där detta beskrivs mer. Artikeln hittar ni Här.

KUS nämnden har sedan 2007 när vi fick utredningsuppdraget att jobba med Hällåsen – hällmyra med omnejd hela tiden haft med ett ytterligare ridhus på Tälje. Jag hoppas att kommunen tillsammans med föreningen kommer att hitta en lösning på denna enorma utvecklingsmöjlighet för alla ridintresserade Söderhamnare.

Ridsporten och de som är intresserad av hästar i Söderhamn är framförallt tjejer i alla åldrar. SORF (Söderhamnsortens Ryttarförening) har idag fullt i stallet framförallt på kvällstid, varpå privatryttarna vill bygga nytt. Dessa planer har privatryttarna haft under en längre tid och har även sparat och skramlat ihop en del medel för att uppnå detta mål.

Så för mig personligen skulle det kännas oerhört bra om Kommunen kunde vara en möjliggörare när det gäller denna utvecklingssatsning som framförallt visar att vi också vill skapa bra förutsättningar för våra ridintresserade medborgare. Då framförallt tjejer i alla åldrar.

I min överskrift frågar jag ”Tälje ridsportcenter – Söderhamns nästa succé ?” Ja, jag tror faktiskt det. Det skulle vara en riktigt bra utveckling av området.

Inga kommentarer: