En vanlig Svensson

Jobbar för en bättre miljö, fler företag och ett ökat engagemang i det civila samhället. Jag vill gärna vara din röst i stort som smått – Så hör gärna av dig!

torsdag 23 april 2009

Gert, Robban, sjöräddningen – underbart

Idag klockan 08.00 så samlades vi en hel del personer på stugsundskajen för att sjösätta sjöräddningens båt (Arizona). På plats var då även Gert och Robban. De hjälpte till att sjösätta båten på ett utomordentligt sätt.

När båten var i så åkte nästan hela Ystad – Haparanda gänget med ut på en tur. Vi åkte till Enskärsorn och fikade och tittade på Söderhamns otroligt vackra skärgård.

Jag måste säga att jag gillar såna här jippon. De väcker engagemang och i det här fallet så har även cancerfonden fått in över en miljon kronor, bara i Söderhamn igår kom det in över 47.000kr. Pengar som går till forskning och informationsspridning kring Prostatacancer.

Så jag tycker att Gert och Robban som vandrar sträckan på 180 mil är hjältar och i detta avseende tror jag att alla kan hålla med om. Men för att en sådan här kampanj skall funka så behövs det fler människor som hjälper till. I Söderhamn hade de med sig några otroligt trevliga människor som jag ändå vill namnge och skicka ett tack till.

Det teamet består av: Emma Hägglund (produktionskoordinator), Hordokht Moravejzadeh (inslagsproducent), Johan Elofsson (fotograf), och Zu-Yon Han (bloggar för cancerfonden)
Samt fler personer som jag ej har namnet på. Ni gjorde ett jättebra jobb i Söderhamn. Tack och välkomna åter. Cancerfondens blogg hittar ni HÄR.

Jag hoppas även Ni blev mätta, nöjda och belåtna av maten som Funemässen levererade. Funemässen kan jag även rekommendera för fler. Ligger på Flygstaden i Söderhamn.

Själv vet jag nu otroligt mycket mer om prostatacancer och har en stor förståelse för denna mycket viktiga kampanj.

Men jag går tillbaka ditt dagen började. Med sjöräddningen. Vilken otrolig organisation dessa har i Söderhamn och i Sverige. De står för över 70% av alla räddningsaktioner i våra svenska vatten Jag lägger ut länkar här för den som vill ha mer kontakt med dem.

Sjöräddningen rikssida

Sjöräddningen Söderhamn

Inga kommentarer: