En vanlig Svensson

Jobbar för en bättre miljö, fler företag och ett ökat engagemang i det civila samhället. Jag vill gärna vara din röst i stort som smått – Så hör gärna av dig!

torsdag 9 april 2009

Flanking tydlig i C:s syn på SD - mycket bra

Anders Flanking Centerpartiets partisekreterare skriver idag på sin blogg ” Inget samarbete med Sverigedemokraterna”. Det är jättebra att Centerpartiet är otroligt tydliga på den punkten.

Ibland framkommer kritik gentemot alliansregeringen från vänsterhåll att vi inte tydligt nog säger vad vi tycker om Sverigedemokraterna. Själv uppfattar jag att det har varit tydligt väldigt länge att Sverigedemokraterna inte kommer att spela någon politisk roll om det skulle komma in i riksdagen efter valet 2010.

Nu får vi dock hoppas att detta i mina ögon lömska och falska parti inte kommer in i riksdagen. I Söderhamn har vi sedan valet 2006 två SD:are i kommunfullmäktige. Dessa har dock inte gjort mycket väsen av sig, men de får lik förbannat partistöd. För ett halvår sedan (eller något sånt) var deras företrädare intervjuvad i Söderhamns kuriren och pratade om att de haft en lär-period på två år, men nu skulle man bli mer aktiv. Snack men ingen verkstad.

I valet 2010 hoppas jag att medborgarna i Söderhamns Kommun sett igenom detta och väljer att lägga sina röster på ett annat parti. Även om de inte gör ett smack, inte säger något så vill jag inte ha dem i kommunfullmäktige.

Så jag tackar Flanking för att han är tydlig med var partiet anser om SD och deras chanser att vara något parti med inflyttande om de (gud förbjude) skulle ta sig in i den Svenska riksdagen.

Inga kommentarer: