En vanlig Svensson

Jobbar för en bättre miljö, fler företag och ett ökat engagemang i det civila samhället. Jag vill gärna vara din röst i stort som smått – Så hör gärna av dig!

tisdag 14 april 2009

3 av 4 håller på regeringen – jag tycker det är självklart

”När svenskarna får ranka vilka som är bäst på att sköta den svenska ekonomin, sysselsättningen och skolan är resultatet förödande för oppositionen. Det visar en ny Sifo-undersökning som gjorts på uppdrag av SVT:s Aktuellt.”

Den kommenteras även på politikerbloggen.se och Expressen.se (ej på Atfonbladet.. hmm undrar varför denna fristående tidning missat denna nyhet. Kan dock ändras kl. är nu 23.15)

Att socialdemokratin och den rödgröna oppositionen befinner sig i KRIS är det nog ingen som sätter frågetecken inför. Att alltid regera på något som regeringen säger eller gör och dessutom ständigt göra det med en gnällighet eller med en rejäl skopa överbuds politik. Det är svårt att få förtroende inför sådant. Oppositionen kommer heller aldrig med något eget, vilket känns som det inte finns vare sig idéer eller framtidstro.

Så för mig känns det självklart att de svenska medborgaren känner oerhört starkt förtroende för den sittande regeringen. De levererar lösningar, de är aktiva och iderika. Samtidigt som den också har bra koll på statens finanser.

Imorgon är det inlämnade av vårbudgeten och jag tror att vi där kommer att få se skillnaderna mer tydligt. Regeringen har en politik för landet och framtiden, oppositionen har ingen. Det skulle förvåna mig mycket om oppositionen gör något annat än gnäller och klankar ner på regeringens lösningar utan att ha några egna i bakfickan. Men vem vet, jag kanske blir förvånad. Det får vi se imorgon :-)

Inga kommentarer: