En vanlig Svensson

Jobbar för en bättre miljö, fler företag och ett ökat engagemang i det civila samhället. Jag vill gärna vara din röst i stort som smått – Så hör gärna av dig!

söndag 26 april 2009

Ewa i Walla länets företagare

Igår var det Eldklots galan i Gävle. Ett arrangemang av företagarna, där man träffas och umgås under roliga former. Missionen för galan är, Eldklotet ska inspirera, inge stolthet och sprida framtidstro. Under galan så delas det även ut priser.

I år blev ingen mindre än Ewa i Walla årets förtagare både i Söderhamn och för länet. Ewa är en otroligt kreativ företagare inom design. Från att ha hållit på med keramik och konst så gör hon nu kläder för otroligt många människor. Hennes företag växer varje år.

Otroligt roligt känns det. Framförallt då jag i hela mitt liv har vetat vem Ewa är och lekt otroligt mycket med hennes barn, som är +- jämngammal med mig och mina bröder.

Hon är värd denna uppmärksamhet. Stora gratulationer på dig Ewa!
Länk till Ewa i Wallas hemsida HÄR

När det gäller gala. Så tycker jag att det är otroligt viktigt att i såväl bra som mindre bra tider att företagsledare träffas och firar varandras framgångar. Det är och förblir företagarna i vårt land som skall lyftas oss ur krisen. Politiken kan skapa förutsättningar för bättre företagsamhet. Vilket jag vet att nuvarande regering gör.

Inga kommentarer: