En vanlig Svensson

Jobbar för en bättre miljö, fler företag och ett ökat engagemang i det civila samhället. Jag vill gärna vara din röst i stort som smått – Så hör gärna av dig!

tisdag 21 april 2009

Välkommen till Söderhamn Robban och Gert

Idag strax före lunch ringde en person och berättade den glada nyheten att Robban och Gert kommer till Söderhamn imorgon. Det vill säga på onsdag den 23 april.

Vi hade inget planerat. Men nu börjar det åtminstone se ut som det blir ett arrangemang. Vi räknar med att de kommer till Söderhamn någonstans mellan kl. 18.00 – 19.30, detta beroende på hur bra det går att promenera helt enkelt.

Vi planerar att ha arrangemanget på Tribunen mitt i Söderhamns City. Då väntan kan bli upp emot en timme, så håller vi på att kolla på olika arrangemang som ändå gör det roligt att vara kvar och vänta på att dom kommer.

Jag tycker att det är hur bra som helst att dom kommer till Söderhamn och jag skall med glädje stå värd för deras ankomst.

Den heroiska insatsen de gör genom att vandra från Ystad till Haparanda skall uppmärksammas. Att de gör det för att bringa pengar till prostatacancer forskningen är så otroligt bra. De avverkar 180 mil genom vårt vackra land för att samla in pengar och bidrar till att sprida kunskapen kring denna cancerform.

Några länkar
Rixfm Ystad-Haparanda
Mustaschkampen
Cancerfonden

Rixfm

Så nu hoppas jag att det är många som kommer till Tribunen mellan kl. 18.00 -19.30 imorgon onsdag den 22april.

Inga kommentarer: