En vanlig Svensson

Jobbar för en bättre miljö, fler företag och ett ökat engagemang i det civila samhället. Jag vill gärna vara din röst i stort som smått – Så hör gärna av dig!

tisdag 26 juni 2007

Träff med Näringsliv för miljö

Idag träffade jag en intressant förening i Söderhamn. Näringsliv för miljö. Det är en förening som växte fram i mitten av 90-talet och det tror jag är väldigt unikt. Att företag gick samman i en förening för att jobba för en bättre miljö. Det var klockrent på den tiden och idag 12 år senare är det fortfarande en otroligt bra idé.

Idag när vi träffades pratade vi om en idé som de jobbat fram som handlar om Söderhamns som "Miljöriket". Mycket intressant projektidé som innebär att man skall engagera 300 företag i Söderhamn för att på sitt sätt jobba med miljöfrågan.

Jag kommer att träffa föreningen mer och diskutera den här frågan. Men idén är otroligt intressant och de personer som jobbar med frågan är otroligt drivna och duktiga när det gäller miljöfrågor. De som var med förutom jag på den här träffen var Näringsliv för miljöns ordförande Ingela Nordin, Rolf Svärd, Artur Engberg och Lena Åkerlind.

För att läsa mer om Näringsliv för miljön gå in på http://www.naringformiljo.se/

Inga kommentarer: