En vanlig Svensson

Jobbar för en bättre miljö, fler företag och ett ökat engagemang i det civila samhället. Jag vill gärna vara din röst i stort som smått – Så hör gärna av dig!

måndag 18 juni 2007

Ekokommun rådet imorgon

Imorgon tisdag träffas ekokommunrådet för andra gången på denna nya mandatperiod. Vi kommer att åka båt dels i Söderhamns skärgård och stanna på några av våra öar och kolla på de öppna landskapen och det fria friluftslivet. Sedan blir det möte där vi skall slå fast syftet med rådet och den vision vi skall jobba efter under denna mandatperiod. Har lagt fast några punkter som jag tycker är viktiga med det kommunala miljöarbetet, återstår att se om jag får strida eller om jag får medhåll.

Det finns så mycket man kan göra lokalt för att få en bra miljö och jag vill att Söderhamn skall sticka ut hakan och visa att det går.

Inga kommentarer: