En vanlig Svensson

Jobbar för en bättre miljö, fler företag och ett ökat engagemang i det civila samhället. Jag vill gärna vara din röst i stort som smått – Så hör gärna av dig!

måndag 9 augusti 2010

För ett fungerande Sverige behövs C i både stad och land

Under en längre tid så har socialdemokraterna centralt kört en hård kampanj mot Centerpartiet att vi övergett våra landsbygdsväljare och bara bryr oss om storstäderna. För mig är det en målad bild som inte stämmer med verkligheten. För mig utgår politiken från att beslut skall fattas så nära människorna som möjligt, då krävs det att det finns politiker i alla delar av landet som kan tillvara ta människors intressen.

Centerpartiet är traditionellt starka på landsbygden för vi bedriver en politik för hela landet. Sedan Alliansregeringen kom till makten så har 172 reformer för att stärka tillväxt, infrastruktur och en starkare landsbygd genomförts. Det är långt mer än vad någon regering tidigare har gjort.

Sverige är ett sammanhållet land, så att det behövs en grön och tillväxtvänlig politik även i våra stora städer är självklart. Att Centerpartiet har lyckats ta sig in i städerna retar förmodligen (s). Jag är personligen är en mycket stolt landsbygdsbo över att Centerpartiet har så många duktiga företrädare i storstäderna så att vi kan göra skillnad. Det stärker storstäderna och det stärker även landsbygden. Det gamla slogan ”Stad och land hand i hand” som Hela Sverige skall leva drev tidigare, tycker jag än idag stämmer.

ANDERS ÅKESSON (C) ,riksdagsledamot Kalmars län och FREDRICK FEDERLEY (C) riksdagsledamot Stockholms stad hade igår en mycket bra artikel på SVD Brännpunkt som ni kan läsa HÄR

Klart för mig är dock att Centerpartiet behövs i såväl stad som i land. Det gör skillnad

Inga kommentarer: