En vanlig Svensson

Jobbar för en bättre miljö, fler företag och ett ökat engagemang i det civila samhället. Jag vill gärna vara din röst i stort som smått – Så hör gärna av dig!

fredag 28 september 2007

idag bär jag en röd tröja

Hej
detta är ett meddelande som många av oss runt om i världen fick igår. Jag glömde att lägga ut det på bloggen osm en uppmaning igår.. men det är aldrig för sent.

""In support of our incredibly brave friends in Burma: May all people around the world wear a red shirt on friday, September 28. Pleas forward""

Därför bär jag idag en röd tröja.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag bar också röd tröja men frågan är om vi inte bara gör sånt som inte kräver så mycket av oss?
Vi lägger en tjuga i RödaKorsbössan vid insamlingen till socialt arbete i Sverige och kan sen känna oss nöjda. Vilka större uppoffringar är vi beredda att göra för att en medmänniska skall må bra?

//ninni

Rasmus Ling sa...

Lite oftare får du väl uppdatera?