En vanlig Svensson

Jobbar för en bättre miljö, fler företag och ett ökat engagemang i det civila samhället. Jag vill gärna vara din röst i stort som smått – Så hör gärna av dig!

fredag 14 augusti 2009

Tre sossar svarar…

… på den debattartikel som jag och Ander W Jonsson hade publicerad i hälsingetidningar den 10 augusti, Länk HÄR, min blog från den dagen HÄR

Länk till den debattartikel som de tre socialdemokraterna från länet skriver hittar ni HÄR

Ett svar är inskickat från mig och Anders som påvisar de brister som fanns i den socialdemokratiska artikeln. Lägger ut den om/när den är publicerad i hälsingetidningar.

Dom är det märkligt att de påstår att vi attackerar facket, vilket vi inte gör, för min del så vill jag ha starka lokala fack som står fri från politisk inblandning dvs partipolitisk obundna.

När de skriver om försämringar i arbetsrätten så vill jag ge fler de som idag står utanför en chans att komma in, så de får en arbetschans. Jag är trött på att vissa grupper människor jämnt blir ställda åt sidan. Artikeln kommer förhoppningsvis in inom en snar framtid.

Inga kommentarer: