En vanlig Svensson

Jobbar för en bättre miljö, fler företag och ett ökat engagemang i det civila samhället. Jag vill gärna vara din röst i stort som smått – Så hör gärna av dig!

fredag 7 augusti 2009

MEDELTIDA WERLDEN

Friteatern och Teater Allena spelar MEDELTIDA WERLDEN
- Tre gycklare berättar den smått fantastiska historien om Riddar Roland och alunan.

Kyrkoruinen i Kyrkbyn
Mellan Bollnäs och Söderhamn, mittemot Moheds Flygfält.
(Vid dåligt väder är vi i logen som ligger bredvid kyrkoruinen.)
Söndag 9 Augusti kl.19:00

Arr: Mo Hembygdsförening
med stöd av Länsteaterföreningen Riksteatern Gävleborg och Bildningsförbundet Gävleborg.

Gyckelspel, trolleri, mycket musik, lek med publik, kul upptåg och dessutom krafsar vi i de mörka vrårna. Vi räds inte allvaret och tar med er till det kusliga, det hisnande vackra och till drömmande dimmor. Det blir på det hela taget både en rolig och hiskelig historia som berättas...

Riddar Roland och hans väpnare Bjure är på väg till Galgbacken för att finna en alruna. En växt som kommer att göra dem oövervinnliga. Där väntar Döden på de två kumpanerna:

”Där jag drar fram ändras… ändas alla planer. De kommer hit för att söka en alruna, men de finner mig. Se här deras utmätta tid i detta timglas. Jag vänder det nu och när sanden runnit ner är det över. Då tar jag dem med.”

Ett möte med bara en utgång tror vi alla men under har inträffat förr och gör det fortfarande. Det blir ett möte som överraskar dem alla tre.

Föreställningen Medeltida Werlden är främst en hyllning till livet och till gnistan som får människan att aldrig ge upp.

Mer om Friteatern här

Inga kommentarer: