En vanlig Svensson

Jobbar för en bättre miljö, fler företag och ett ökat engagemang i det civila samhället. Jag vill gärna vara din röst i stort som smått – Så hör gärna av dig!

måndag 24 augusti 2009

Angående LAS igen…

Mats Hedberg, Kommunal i Söderhamn skriver en artikel i helahalsingland.se den 21augusti. Ni hittar den HÄR.

Jag blir dock lite konfunderad när fackliga representanter som skall skapa förutsättningar för alla åldrar i samhället så tydligt försvarar LAS. Även om LAS faktiskt exkluderar unga från arbetsmarknaden. Hur många av kommunals unga medlemmar har ett arbete?

Det blir även tragiskt i den meningen att Mats blir en språkrör för den socialdemokratiska valkampanjen. Det är synd, för som jag tidigare sagt så vill jag ha politisk obundna fackorganisationer.

Jag och http://anderswjonsson.se/ kommer naturligtvis att svara på detta inlägg, då det finns ganska mycket att svara på.

Jag kommer att befinna mig i ett annat land till början av september varpå jag ej kommer att kunna lägga ut svaret på bloggen då det publiceras. Men jag gör det när jag kommer tillbaka och jag förmodar att AWJ gör det när det ligger upplagt på helahälsingland.

När jag är borta tipsar jag om centerbloggar.se mycket bra sida med många kloka inlägg från Centerpartister runt om i vårt land.

Uppehållet i skrivandet blir ca en vecka. Sen är jag tillbaka utvilad och med skrivlust :-)

Inga kommentarer: