En vanlig Svensson

Jobbar för en bättre miljö, fler företag och ett ökat engagemang i det civila samhället. Jag vill gärna vara din röst i stort som smått – Så hör gärna av dig!

onsdag 27 maj 2009

Såg en Sverigedemokrat rösta i EP-valet idag, så glöm ej att rösat

Idag på biblioteket där man kan förtidsrösta till det kommande europaparlamentsvalet så gled en av Söderhamns två Sverigedemokarteter (som sitter i kommunfullmäktige) in för att avlägga sin förtidsröst. När jag tidigare under dagen befunnit mig i Gävle, så sprang jag även där på SD:are. De kämpar hårt för att få tillräckligt med röster för att komma in i europaparlamentet.

Jag anser då att det är allas plikt att gå och rösta. Ju färre som röstar i det stundande valet, desto större är risken att Sverige på någon av sina 18 parlamentsplatser skickar en Sverigedemokrat. Jag vill verkligen inte det, jag tycker det skulle vara tragiskt.

Jag tycker du skall rösta på Centerpartiet och till helgen så kan du träffa oss på stan, på söndag kommer Centersyn ut till alla hushåll i kommunen och veckan som kommer så kommer vi att finnas på offentliga platser i kommunen den, 4, 5 och 6: juni. Den andra juni har vi Månadsmöte i Bergvik då allmänheten bjuds in för att lyssna på Kenneth Nilshem EP-kandidat. Då han kommer att prata om ett smalare men vassare europeiskt samarbete. Ett Europas förenta krafter.

Det finns många bra alternativ att kryssa på Centerpartites lista till EP-valet. Du hittar kandidaterna HÄR, du hittar vad Centerpartiet vill HÄR.

Gör något bra av din röst, men låt för mänsklighetens skull bli att rösta på Sverigedemokraterna!

Inga kommentarer: