En vanlig Svensson

Jobbar för en bättre miljö, fler företag och ett ökat engagemang i det civila samhället. Jag vill gärna vara din röst i stort som smått – Så hör gärna av dig!

måndag 25 maj 2009

Jag stödjer Gårdsförsäljning av vin

Idag har jag på denna länk skrivit under att jag stödjer den Svenska bonden och landsbygden genom att skriva under en namninsamling.

På Centerpartiets stämma i Örebro var jag också med och röstade för att Centerpartiet skulle verka för detta. Vilket också blev stämmans beslut.

Så fram för mer vinbönder i Sverige och fler vinbönder och lokalproducenter i Hälsingland

Så gör som jag och skriv på namninsamlingen. Länk här

Jag kan även tänka mig att de som har bo på lantgård eller annan gårdsföretagande skall kunna få sälja öl, vin, cider och annan alkoholhaltiga drycker. Jag tror att den marknaden skulle kunna skapa mervärden för den svenska landsbygden. Samt att de som bedriver dessa verksamheter skulle få lättare att få sin verksamhet att gå med plus.

Inga kommentarer: