En vanlig Svensson

Jobbar för en bättre miljö, fler företag och ett ökat engagemang i det civila samhället. Jag vill gärna vara din röst i stort som smått – Så hör gärna av dig!

tisdag 17 februari 2009

Moderaterna fiskar i grumligt vatten

Dagens DN debatt så skriver bland annat Migrationsministern Tobias Billström och två andra moderater om att det behövs en hårdare invandrarpolitik. I vilken verklighet lever dessa tre personer. Det är mer värme och solidaritet vi behöver mellan människor, knappast hårdare attityder. Jag tycker detta röstfiske är anskrämligt och inte värdigt alliansens största parti. Det är dåligt och pinsamt och artikeln som finns på DN debatt borde förklaras med sämre omdöme.

Nu har moderaternas partistyrelse fått arbetsgruppens förslag. Jag Hoppas dom säger tack, den åker i papperstuggen. Samt att de säger att vi vill inte röstfiska i detta grumliga vatten där organisationer och partiet som Sverigedemokraterna brukar röstfiska. Jag liter på att moderaternas partistyrelse har bättre omdöme än den arbetsgrupp som jobbat med frågan har.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Dom här 3 personer lever nog närmare verkligheten än du nånsin kan föreställa dig. "Det är mer värme och solidaritet vi behöver"
Visst! Men då någon av dina närmaste blir utsatt för våld och sex från dessa invandrargrupper, då tar du säkert dem i din famn och säger förlåt att jag e svensk.
Nä! Tänk att vi fortfarande kan se hoppet i dessa svenska Malmöpoliser som vågade säga vad en stor mängd svenska svenskar tycker idag. Invandrarna ska fan i mig uppföra sig då vi tar emot dem med öpnna armar. Men dom skriker bara efter mer o mer. Är det så j-a dåligt för dem i Sverige, varför åker dom inte tillbaka därifrån dom kom? För vi behöver inget mer skit här än vad vi redan har själva. Janne

Kontemplerande kille sa...

Gå och krama ett träd din förbannade halal-hippie, det är förslaget är enbart positivt och motverkar faktiskt främlingsfientlighet.

Anonym sa...

Efter uppgifter från säker källa i Tensta, så är det invandrare som ligger bakom dett skit (se länk)
http://nyhetskanalen.se/1.855942/2009/02/16/valdsamt_upplopp_i_tensta

Anonym sa...

Jag kan tycka att det är bra med tydlighet för att dessa personer snabbt ska kunna komma in i samhället. Likväl som vi infödda svenska medborgare ska ha klart för oss vilka rättigheter och skyldigheter vi har ska det även gälla för de blivande svenska medborgarna. För att de snabbt ska kunna integreras i samhället behöver de snabbt lära sig det svenska språket, utbilda sig/söka jobb. Det är skrämmande siffror på hur många av dessa som flera år efter att de blivit svenska medborgare fortfarande lever på bidrag och inte kan språket. Familjer där mamman sköter allt hushållsarbete och knappt varit utanför dörren, inte kan nå svenska eller har några svenska vänner bara för att det var så det fungerade i hemlandet. Det gäller att ta seden dit de kommer. Med all respekt för deras bakgrund, religion med mera så tycker jag det är rätt att ställa krav på dessa. Likväl som det är svenska statens skyldighet att se till att de får förutsättningar för detta.

Anonym sa...

klart dom gör, kolla, deras partiledare är skinnbula ju.

Magnus Svensson sa...

hmmm de där kommentarerna var det inget nytt under solen... samma gamla diskussioner om Du kände dessa mm mm

Jag bor i en mottagningskommun för våra nyanlända medborgare och är stolt över att Sverige tar emot invandare, flyktingar. Jag är inte rädd för dem, men ser i de kommentarer jag fått att det är några som är det. Har någon av er pratat med en flykting, invandare och verkligen lyssnat på dem??

Dagens bästa blogg tycker jag är
http://magnusandersson.blogspot.com

eller
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4435131.ab

Anonym sa...

Hmmm de där kommentarerna...
Jag har jobbat i ett arabland och försökt hjälpa dem få igång sin infrastruktur. Ojojoj! Kameler är på sin höjd vad de ska ha. Vad som var det bästa med den tid jag var där, var att jag fick åka hem till gamla Svedala, och fått en ny livserfarenhet vad det gäller dom där. Skulle aldrig mer åka tillbaka för hjälpa dom som inte förstår. Tack o lov...om dom bara kunde stanna i sina hemländer.