En vanlig Svensson

Jobbar för en bättre miljö, fler företag och ett ökat engagemang i det civila samhället. Jag vill gärna vara din röst i stort som smått – Så hör gärna av dig!

torsdag 26 februari 2009

Män som hatar kvinnor (Bio)

Så har man fått varit med på en exklusive förhandsvisning av en biofilm som har premiär först imorgon på Svea biografen i Söderhamn, det handlar om den första filmatiseringen av Stieg Larsson Millennium trilogin. Män som hatar kvinnor.

Skall börja att säga att jag har alla böckerna hemma i bokhyllan, men har inte påbörjat läsningen även om alla har sagt att dom är sååå bra.

Nu har jag sett filmen, som jag tyckte var riktigt bra. Bra filmningar, bra skådespeleri, spänning, humor, tragedi ja allt en film skall ha. Ett plus i kanten är ju natruligtvis att delar av filmen är inspelad i delar av Söderhamn, Holmsveden.

Jag tyckte den var så pass bra att jag funderar på att börja läsa del 2. Om det inte var för att jag håller på med Kulturutredningens tre delar, som tar en hisklig tid – samt är tråkig. Men det är en annan sak.

För den som vill se en trailer så hittar ni en bra länk här
Och för den som vill läsa mer om filmen, så hittar ni en länk här

Till er som funderar. Jag rekommenderar denna Svenska film där både Mikael Nyqvist och Noomi Rapace samt ett flertal andra duktiga skådespelare gör en riktigt bra film.

Samt tack till Resecity, X-trafik och Swedbank som bjöd och skapade detta otroligt trevliga nöjesutbud i en av Sveriges småorts kommuner. Det är dessa privata initiativ som gör att det är så trevligt att bo i en liten kommun. Tack!!!

Inga kommentarer: