En vanlig Svensson

Jobbar för en bättre miljö, fler företag och ett ökat engagemang i det civila samhället. Jag vill gärna vara din röst i stort som smått – Så hör gärna av dig!

onsdag 13 april 2011

Världens modigaste politiker

Region Gävleborg har en rolig tävling ”Världens modigaste politiker”. Det innebär att 5 politiker i Gävleborgs län skall modighetstränas och ges verktyg för att ge unga med inflyttande. Läs mer om projektet HÄR

Jag har fått chansen att vara en av de 5 förtroendevalda. Det känns så himla roligt. Jag har jobbat med ungdomspolitik och delaktighet i snart hela mitt liv, känns det som.. Det som alltid slår mig är att man alltid lär sig så mycket nytt när man jobbar med ungdomar. Det är som en vitamininjektion i massa viktiga frågor. För även om det delaktighet och demokrati alltid kommer upp och skall alltid komma upp på agendan för att det är viktigt – så är ju alltid dessa begrepp fyllda av att man vill förändra något.

Jag hoppas också med detta projekt att vi hittar modeller för att unga människor skall känna att de FAKTISKT kan påverka det samhälle de lever och verkar i. Så skicka gärna på mig frågor om allt möjligt.

Detta kommer att bli en liten återkommande del i min blogg.

1 kommentar:

Lena Kleist sa...

Hej "Grannen" (åtminstone på parkeringen)

Frågar dig om det går att fixa så att min son Jesper Overeem kan få Centersyn skickat till sig?

Nu sparar jag dem tills han kommer hem, men de hinner bli rätt gamla. Han bor nu i Årsta, utanför Sthlm.

Hälsn.

Lena Lundgren