En vanlig Svensson

Jobbar för en bättre miljö, fler företag och ett ökat engagemang i det civila samhället. Jag vill gärna vara din röst i stort som smått – Så hör gärna av dig!

fredag 1 april 2011

C-kraft i Gävleborg

Idag träffas många Centerpartister i Gävleborg under beteckning Centerparti kraft i Söderhamn för att diskutera politiska frågor och hur vi möter samhällets problem och formulerar lösningar på dem. Det som är väldigt befriande med denna träff är att det kommer underifrån, många lokala Centerpolitiker runt om i länet.


Vi kommer även att diskutera det förnyelsearbete som Centerpartiet har påbörjat. De fem grupperna som vi idag kommer att jobba med är 1. Välfärd, 2. Regional Tillväxt, 3. Jämställdhet, 4. Miljö och 5. Integration. Detta arbete som vi jobbar med kommer att skickas till partiet centralt med de tankar och idéer som vi får fram.


Makten utgår på det utifrån medlemmarna. Vilket jag personligen vill att så många beslut som möjligt skall göras.


Jag har fått den äran att vara process ledare för gruppen MILJÖ. Det är även den grupp som jag känner att jag har ett av mina största politiska intresseområden. Jag kommer att dela av mig med resultatet så fort vi har fått ner något på pappret.


Just nu under den första timmer så håller Björn Brink ett anförande om Regionalisering, dess historik, dess framtid. Vilka problem finns det MEN framförallt vilka möjligheter finns det med att vi blir en ännu större region.


Jag hoppas med teknikens hjälp kunna dela med av det som händer under dagarna hör på bloggen. Just nu är vi ca 50 Centerparti medlemmar i länet som är på plats, men det fylls på och stämningen känns väldigt bra!

Inga kommentarer: