En vanlig Svensson

Jobbar för en bättre miljö, fler företag och ett ökat engagemang i det civila samhället. Jag vill gärna vara din röst i stort som smått – Så hör gärna av dig!

söndag 26 augusti 2007

Tingsrätten i Hudiksvall

Just nu pågår det en debatt om Tingsrätten i Hudiksvalls vara eller icke vara. Sven Bergström ( C ) riksdagsledamot samt ett gäng aktiva Centerpolitiker uppe i Hudiksvall Även Margareta Kjelin (m) riksdagsledamot från Hudiksvall har uttryckt sitt stöd för den nedläggnings hotade tingsrätten..

Om detta finns det mer att läsa på den HÄR länken till Svt GävleDala.

Jag vill även deklarera tydligt att detta inte bara är en fråga för Hudiksvall, utan en fråga för hela länet. Att Centralisera tingsrätten till att bara finnas på ett ställe i länet är både idiotiskt och dåligt.

Det var den föregående regeringen med Justitieminister Bodström i spetsen som initierade denna nedläggning... Men precis som med alla andra dåliga förslag som kom från den föregående regeringen, så står det den nya regeringen fritt att slänga dem i papperskorgen. Man har gjort den med många frågor och man kan även göra det med denna.

Jag hoppas att Tingsrätten i Hudiksvall blir kvar som tingsställe. Det ger legitimitet åt rättsvässendet. Jag håller tummarna för alla de politiker och medborgare som kämpar för tingsrätten i Hudiksvall och vill bara säga att jag står på er sida.

Inga kommentarer: