En vanlig Svensson

Jobbar för en bättre miljö, fler företag och ett ökat engagemang i det civila samhället. Jag vill gärna vara din röst i stort som smått – Så hör gärna av dig!

fredag 17 augusti 2007

Bra insändare av Monica B idag

i dagens Söderhamnskuriren finns det en väldigt bra insändare som jag gärna delar med mig. Den återkopplar till rätten att bestämma själv. Länken till insändaren finns här

Men insändaren är så kort så jag lägger även in den här under..

Jämställdhet? Nej, förtryck!
Den svenska kvinnan får fritt välja mellan att föda eller abortera sitt barn.
Men hon tillåts inte avgöra om hon själv eller dagis ska vårda barnet.
Vill man förnedra en mor ska man ge henne valet mellan armod eller att "frivilligt" överge sitt barn.
Det kallas jämställdhet, men det är kvinnoförtryck.
// Monica Bodling, Norrköping

1 kommentar:

Anonym sa...

JAG TYCKER ATT MONICA BODLING
HAR ALLDELES RÄTT!