En vanlig Svensson

Jobbar för en bättre miljö, fler företag och ett ökat engagemang i det civila samhället. Jag vill gärna vara din röst i stort som smått – Så hör gärna av dig!

söndag 26 augusti 2007

Centerpartiet och Folkomröstningar

Igår på DN debatt så skrev några riksdagsledamöter för Centerpartiet att de ville ha en folkomröstning om EU:s nya fördrag.

Lena Ek Centerpartiets kvinna i EU-parlamentet har avgett ett svar här.

Hur förhåller sig då en annan. Något kluvet skulle jag vilja säga. Jag är allmänt för folkomröstningar.. men ännu en folkomröstning som rör EU?? jag vet ej.....

Alla skulle kanske vinna på en omröstning... de starka förespråkarna till unionen skulle äntligen få en chans att övertyga alla andra om EU:s förträfflighet... och de som vill lämna unionen får på allvar förklara sig vad det är som är så hemskt med att man sitter i Europa och jobbar gemensamt om landsövergrippande frågeställningar...

Som sagt i denna fråga är jag kluven....

Inga kommentarer: