En vanlig Svensson

Jobbar för en bättre miljö, fler företag och ett ökat engagemang i det civila samhället. Jag vill gärna vara din röst i stort som smått – Så hör gärna av dig!

tisdag 8 september 2009

Jag har blivit nominerad till Riksdagen…

Ikväll så hade Centerpartiet i Söderhamn sitt månadsmöte i Trönö och bland annat på dagordningen stod det nomineringar till Landsting och riksdag.

Jag var en av de som blev nominerad till Riksdagen av Centerpartiets kommunkrets. Mycket skoj tycker jag och det känns som valrörelsen 2010 närmade sig med stormsteg.

De frågor som jag brinner lite extra för är Miljö, företagande och föreningsliv och Kultur.

Centerpartiets nomineringsprocess pågår fram till den 30 september, sedan kommer den av distriktsstämman utsedda nomineringskommittén att ringa runt till alla nominerade och fråga om man vill ställa upp eller ej.

Efter den proceduren så kommer en medlemsomröstning att gå ut till alla medlemmar i Centerpartiet i Gävleborg och nomineringskommittén kommer därefter att göra ett förslag till Riksdagslista som Distriktsstämman antar i mars.
Hurvida jag säger Ja eller Nej har jag med andra ord ett par dagar på mig att bestämma, men det är otroligt roligt att bli nominerad för det tyder på att man har förtroende

1 kommentar:

Johannes sa...

Grattis, jag är inte förvånad. Vore en förlust för kommunen om du försvann iväg.