En vanlig Svensson

Jobbar för en bättre miljö, fler företag och ett ökat engagemang i det civila samhället. Jag vill gärna vara din röst i stort som smått – Så hör gärna av dig!

onsdag 30 september 2009

Har idag tackat ja till Riksdagskandidatur

För en tid sedan blev jag nominerad av kommunkretsen i Söderhamn till Riksdagsvalet 2010. Det som då händer att Gävleborgsdistriktets nomineringskommitté skickar ut en fråga formell fråga om man vill kandidera eller ej.

Idag skickar jag in mitt svar som är Ja. Det som nu kommer att sker är att nomineringskommittén sammanställer en lista som kommer att gå up på medlemsomröstning. Efter medlemsomröstningen så fastställs ett förlag på riksdagslista som antas på Centerpartiets distriktsstämma i början av nästa år.

Här nedan kommer formuläret som jag svarat på. Det som kommer från nom. Kom.

Kandidatförfrågan Riksdagen valet 2010

Namn: Magnus Svensson
Adress:
Postnr. Ort:
Tel:
e-mail magnus.svensson@centerpartiet.se

Personnr:


Kandidatur Riksdagen:
( X ) Ja, jag ställer upp som kandidat för Centerpartiet i valet till Riksdagen och godkänner samtidigt publicering av mitt namn på distriktets hemsida.

Om Du tackar ja till kandidatur, skriv en kort presentation av dig själv:

Jag är en person med ett brinnande intresse för samhällsfrågor både i stort och smått, lokalt som globalt.

Jag gillar att umgås med familjen som består av en sambo och två barn en tjej och en kille. Träffa vänner, läsa böcker, fiska och lite allmän motion är andra intressen.

Nuv. uppdrag. Gruppledare, nämnds ordf. led. Ds, led. X-trafik.


När jag sitter i riksdagen efter valet vill jag prioritera tre följande frågor:
1. Underlätta för människor att vara miljövänner.
2. Stärka föreningslivet i Gävleborg och Sverige.
3. Jobba för att stärka företagande Gävleborg och i Sverige.

Jag bekräftar ovanstående uppgifter med min underskrift:

2009-09-30
_________ ________________________
Datum Underskrift (Magnus Svensson)

1 kommentar:

Markus "LAKE" Berglund sa...

Kul, en integritetsvän till som kandiderar!

Lycka till med nomineringarna!