En vanlig Svensson

Jobbar för en bättre miljö, fler företag och ett ökat engagemang i det civila samhället. Jag vill gärna vara din röst i stort som smått – Så hör gärna av dig!

lördag 6 juni 2009

Grattis Sverige :-)

Idag är det Sveriges nationaldag. I Söderhamn firas den i stadsparken för första gången på många år. De senaste åren har den firats på östra berget, men då det fanns önskningar från delar av den äldre befolkningen och handikappade så beslutade vi oss i år för att åter lägga det i Söderhamns stadspark.

Programmet börjar kl. 17 och beräknas hålla på till kl. 21. Första timmen blir det en formell del med inmarsch och flaggspel för att fortsätta med välkomsthälsningar, högtidstal, utdelning av hedersomnämnanden och mästerskapsutmärkelser.

Från kl. 18 och framåt blir det dans och konsert men även gospel och annat skoj.

Läs mer HÄR

SVERIGES NATIONALSÅNG
Du gamla, Du fri, Du fjällhöga nord
Du tysta, Du glädjerika sköna!
Jag hälsar Dig vänaste land uppå jord.
Din sol. Din himmel. Dina ängder gröna.
Din sol. Din himmel. Dina ängder gröna.

Du tronar på minnen från fornstora dar,
Då ärat Ditt namn flög över jorden.
Jag vet att Du är och Du blir vad Du var.
Ja, jag vill leva jag vill dö i Norden
Ja, jag vill leva jag vill dö i Norden

Grattis Sverige och för Er som bor i Söderhamn skall vi fira den tillsammans i stadsparken

Inga kommentarer: