En vanlig Svensson

Jobbar för en bättre miljö, fler företag och ett ökat engagemang i det civila samhället. Jag vill gärna vara din röst i stort som smått – Så hör gärna av dig!

torsdag 11 juni 2009

Baltic climate i Gävle

Idag så befinner jag mig på ett möte i den vackra spegelsalen i Gävle Stadshus för att diskutera framtida miljö utmaningar med våra nära vänner runt om i Europa. De är från Tyskland, Estland, Lettland, Litauen, Ryssland och Finland.. Från Söderhamn är vi en delegation på 4 st.

Det hela är ett projekt som Söderhamn är med i för att få mer kunskap men även för att kunna gel information om hur vi jobbar med miljöfrågor och miljöutmaningar. Projektet kallas BalticClimate och kommer att jobba med Baltic Challenges and Chancs for local and regional development generated by climate change.

Projektet kommer att pågå fram till 2013. Detta är det första mötet för min del och hittills så har det varit mycket spännande. Jag tror på att jobba gränsöverskridande med miljöfrågorna, det är så vi kommer att kunna lösa den situation som vi befinner oss i.

För den som vill veta mer om detta spännande projekt kan följa länken HÄR

Inga kommentarer: