En vanlig Svensson

Jobbar för en bättre miljö, fler företag och ett ökat engagemang i det civila samhället. Jag vill gärna vara din röst i stort som smått – Så hör gärna av dig!

lördag 6 februari 2010

Nominerad till Nr 3 på C:s Riksdagslista i Gävleborg

Centerpartiets nomineringskommitté i Gävleborg har lämnat ett förslag på riksdagslista för länet. Listan kommer sedan att diskuteras och antagas vid partiets nomineringsmöte i slutet av mars.

Personligen blev jag föreslagen på 3:e plats, vilket känns oerhört hedrande och roligt. Det utifrån att jag fått många poäng i den interna medlemsomröstningen.

På 1:a plats föreslås Anders W Jonsson, Hedesunda jobbande i statsrådsberedningen och på 2:a plats Karin Ånöstam, Vallsta distriktsordförande för C i Gävleborg … efter mig så kommer Helna Brink, Färila, distriktsordförande CK i Gävleborg på 4:e plats och på 5:e plats kommer Maria Leander, Söderhamn.

Jag konstaterar att vi har en mycket stark start 5.a och att det är roligt att få vara en av dessa fem.

Jag var långt ifrån förbered på att komma så högt på listan och hade således inte gjort någon plan, strategi eller politisk agenda som jag skulle driva i riksdagsvalet.
Nu börjar jag dock landa och de politiska frågor jag känner starkast för är naturligtvis Miljö, företagande, landsbygd och utvecklande av den ideella sektorn (då räknar jag in föreningsliv/kultur)

Återkommer mer i detta ärende. Men är det någon som känner att Ni vill jobba med mig i min ”(X) En vanlig Svensson till Riksdagen” Kampanj så skriv till magnus.svensson@centerpartiet.se
Nomineringskommitténs förslag till riksdagslista hittar ni HÄR

Inga kommentarer: