En vanlig Svensson

Jobbar för en bättre miljö, fler företag och ett ökat engagemang i det civila samhället. Jag vill gärna vara din röst i stort som smått – Så hör gärna av dig!

lördag 31 januari 2009

Jag röstade nej till att vi sätter oss vid förhandlingsbordet

Igårkväll (fredag) Kl.19.00 så hade Centerpartiets distriktsstyrelse och landstingsgrupp ett telefonmöte om framtiden i landstinget och hur det skall styras.

Man beslutade att man skulle sätta sig vid förhandlingarna (PM här nedan). Jag var ej en av dem som utgjorde majoriteten. Hade jag fått som jag velat, så hade Centerpartiet i Gävleborg aldrig ensamt satt sig i den situation man nu satt sig. Vi har ingen av de andra borliga partierna med oss, vilket är ett svaghetstecken. Jag väljer vid detta tillfälle att ej avge några fler yttranden eller citat. Men jag vill klargöra att jag inte röstade för detta. (jag ingår i C ds i Gävleborg) ( ca en tredjedel röstade som jag)

---
Pressmeddelande 090130

Vi sätter oss vid förhandlingsbordet.

Centerpartiets Distriktsstyrelse och Landstingsgrupp har ikväll, fredagen den 30/1, med klar majoritet beslutat inleda förhandlingar med Socialdemokraterna och Miljöpartiet.
Målsättningen är att nå en överenskommelse om en ny politik och en ny majoritet för Landstinget Gävleborg.
"Nu släpper vi på prestigen och sätter medborgaren i centrum" säger distriktsordförande Karin Ånöstam

För ytterligare information, kontakta
Karin Ånöstam
Distriktsordförande
Centerrörelsen i Gävleborg.

Inga kommentarer: