En vanlig Svensson

Jobbar för en bättre miljö, fler företag och ett ökat engagemang i det civila samhället. Jag vill gärna vara din röst i stort som smått – Så hör gärna av dig!

fredag 31 oktober 2008

Jag försöker igen…

Så har det då åter gått ett bra tag sedan jag bloggade sista gången. Men skam den som ger sig, jag försöker ta tag i det en gång till.

Det finns många anledningar till varför jag vill ta tag i det igen. En av dem är att jag tror att det finns ett värde i att någon förtroendevald i Söderhamn som dels sitter som nämndsordförande i en stor nämnd (kultur- och samhällsutvecklingsnämnden) och sitter i Kommunstyrelsen ger sin bild av det som händer i kommunen ur ett Centerpolitiskt perspektiv.

En annan anledning som är att det är många som frågar när jag skall börja blogga igen. Det gör mig oerhört glad. Ytterligare en anledning är att jag kan använda bloggandet som ett förbättrat minne över saker och ting som sker både kommunalt, regional, nationellt och globalt

En annan sak med bloggandet är att jag verkligen gillar när jag får kommentarer på det jag skrivit. Då blir bloggen även ett redskap och en demokratisk plattform för dialog. Det mina vänner gillar jag.

Jag tror inte jag kommer att blogga varje dag, men målsättningen är minst ett par gånger i veckan.

2 kommentarer:

Karin Andersson sa...

Välkommen tillbaka Magnus!

Ser fram emot dina kommande bloggar. Även från distriktet vore trevligt!

Ha det gott och Happy Halloween!

/Karin

Magnus Svensson sa...

Hej Karin
Tack för det.
När det händer saker i distriktet så kommer jag garanterat att skriva om det. Idag den 3:e nov så är det ju tillexempel DS möte i Söderhamn. Dock kommer jag att komma sent till det mötet, men något skall jag nog hinna med.

Hälsa karln :-)
//Magnus