En vanlig Svensson

Jobbar för en bättre miljö, fler företag och ett ökat engagemang i det civila samhället. Jag vill gärna vara din röst i stort som smått – Så hör gärna av dig!

söndag 22 juli 2007

Barnens dag

Var ute på barnkolonin i Kyrkbyn idag, på Barnens dag. Ganska många föräldrar, mycket barn och hela bankoloni gängets ledare med Åke i spetsen.

Under dagen pågick även en Fotbolls turnering med ett lag av barnen/ungdomarna som gått på kollot i sommar, barnkolnigängets ledare samt att Söderhamns kurirens ställde upp med ett lag.
Barnen/ungdomarna vann. De var även de bästa, hade ej så mycket konkurrens.

De andra två lagen vet jag ej vem som kom sist av, men jag kan tänka mig att de grävande journalisterna som sitter i kuriren bilarna under dagarna för att sedan parkera sig framför datorn med största sannolikt kom sist. Även om jag måste berömma lagledaren tillika nyhetschefen Mattias Guander som gjorde det riktigt bra stundtals:-).
Barnkolonigängets ledare var ett också oerhört roande att se... men, det finns alltid ett "men", de skulle prova på att motionera med en boll lite oftare.

Utöver detta fanns det tipspromenad, pilkastning, ett litet loppis för att få pengar till kollot. Sammanfattningsvis kan jag konstatera att barnkollot med sina 85 år fortfarande fyller en viktigt funktion för många barn och för många familjer.

För att stödja eller ta reda på mer om kollot..
http://www.kollo.tk/

Inga kommentarer: